Saeima šodien, 20. jūnijā galīgajā lasījumā pieņēma likuma grozījumus elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā, kas cita starpā nosaka arī sabiedrisko mediju iziešanu no reklāmas tirgus 2021.gadā.
„Esmu gandarīta, ka deputāti ir atbalstījuši mediju nozares iniciēto un Kultūras ministrijas virzīto priekšlikumu, kas paredz sabiedrisko mediju iziešanu no reklāmas tirgus.
Pēc vairāku gadu diskusijām, analizējot starptautisko pieredzi un vietējos tirgus apstākļus, esam spēruši nozīmīgu soli informatīvās telpas stiprināšanā.
Tas dos iespēju sabiedriskajiem medijiem koncentrēties uz kvalitatīva satura veidošanu, savukārt komercmedijiem palielināsies reklāmas tirgū pieejamais finansējuma apjoms.
Sabiedrisko mediju iziešana no reklāmas tirgus ir viens no konceptuālajiem Mediju politikas pamatnostādnēs paredzētajiem pasākumiem.
Protams, ka iziešana no reklāmas tirgus iespējama, nodrošinot sabiedriskajiem medijiem atbilstošu finansējumu, kas, atbilstoši veiktajiem aprēķiniem, ir ~14 miljoni eiro,” akcentē kultūras ministre Dace Melbārde.