No 2022. gada 2. marta līdz pat jūnijam, Latvijas Kultūras akadēmija (LKA) platformā Spotify (https://ej.uz/raidierakstsLKAruna) divas reizes nedēļā – trešdienu un piektdienu pēcpusdienās – piedāvās interesentiem sekot līdzi aktualitātēm kino pētniecībā, zinātnē, maģistra studijās, dramaturģijā un kultūras starptautiskajā komunikācijā LKA raidierakstā “LKA runā”.
Tematiskajā sadaļā “Kultūras starptautiskā komunikācija” pasākumu producente un LKA karjeras izglītības projektu vadītāja Leonarda Ķestere pievērsīsies kultūras starptautiskajai dimensijai gan sadarbības, gan valsts reprezentācijas aspektā. Sarunās ar kultūras un radošo industriju nozares pārstāvjiem tiks apskatītas tādas tēmas kā ārējās kultūrpolitikas veidošana, publiskās un cilvēkdiplomātijas īstenošana. Kā starptautisku kultūras projektu īstenošana veicina valsts konkurētspēju un stratēģisko mērķu sasniegšanu? Kāda ir Latvijas pieredze starptautisku kultūras projektu īstenošanā, Baltijas valstu sadarbībā, kādu efektu tie dod vietējiem kultūras procesiem, kā attīsta starpsektoru sadarbību, un ko tas nozīmē praktiski – sadarbībā ar ārvalstu partneriem, īstenot kopīgu kultūras projektu?
Maģistra studiju “Audiovizuālā un skatuves māksla” studente Dita Stalovska raidieraksta tematiskajā sadaļā “Kā es pārstāju tikai skatīties kino?” pievērsīsies kino pētniecības nozīmei, meklējot atbildes uz jautājumiem: kāpēc vajag ne tikai radīt kino, kāpēc ir svarīgi arī pētīt kino? Kā vērtēt kino, izvairoties no “patīk” un “nepatīk” un kā kino pētniecība palīdz saprast savu un sabiedrības gaumi un vai to ir iespējams ietekmēt?
Doktorantūras studente Linda Rudene, izmantojot teātra kritiķes Līgas Ulbertes bieži sociālajos medijos lietoto mirkļbirku #Dzīvesdramaturģija, tāda paša nosaukuma raidieraksta sadaļā reflektēs par dramaturga darbu, kas jau sen vairs neaprobežojas vien ar sēdēšanu pie rakstāmgalda ar spalvas kātu rokās. Pat trakāk – sastopami arī tādi dramaturgi, kuriem nav rakstāmgalda, un tādi, kuru darbībai nav vajadzīga tinte. Teksts, rīcība, teorijas, nejaušības, klusums, cilvēki, situācijas, vietas – šie jēdzieni tikpat labi attiecināmi uz dramaturģiju, kā uz dzīvi kopumā. Kas ir dramaturģija, un vai mūsdienās maz iespējama vienota definīcija? Kā uzlūkot drāmu, kad esam līdz ausīm postdramatismā? Un kāpēc joprojām ir tik būtiski zināt, ko un kā rakstīja Šekspīrs, Ibsens un Blaumanis?
Maģistra studiju izvēli ietekmē vairāki faktori: nepieciešamība pēc attīstības profesionālajā jomā, vēlme apgūt ko kardināli jaunu vai interese papildināt esošās zināšanas. Krasi nomainīt darbības un interešu lauku, piemēram, no jurisprudences ielēkt kultūras nozarē, ir gana liels izaicinājums, un LKA maģistra studentu vidū bieži sastopama tendence. LKA maģistrantūras “Kultūras menedžments” studente Laura Diāna Baltiņa Sebre tematiskajā sadaļā “Pagrieziena punkts” aicinās iepazīties ar LKA maģistrantūras studentiem un viņu izvēlētajām studiju programmām.
Bakalaura studiju “Kultūras socioloģija un menedžments” 3. kursa studente Lote Katrīna Cērpa, kura paralēli studijām uzsākusi profesionālās gaitas LKA Zinātniskās pētniecības centrā kā zinātniskā asistente, raidieraksta sadaļā “Zini vai pēti!” pievērsīsies jautājumiem, kas tiek risināti valsts pētījumu programmas projekta “Kultūras kapitāls kā resurss Latvijas ilgtspējīgai attīstībai” ievaros. Kultūra, māksla, attīstība. Kā to iespējams apvienot un kā to iespējams pētīt?
Savukārt jūnijā, raidieraksta 2. sezonu noslēgs tematiskā sadaļa “Runā studenti”, kurā “Kultūras socioloģijas un menedžmenta” 3. kursa studenti reflektēs par sev aktuālām tēmām: dzīve pēc Covid-19, karjeras iespējas, Netflix jaunākais seriāls, referāts “Mārketinga pētījumos”, pirmie soļi jaunā darbā, pavasara alerģijas, spilgtākie pēdējā laika kultūras notikumi utt.
Papildu informācija:
Aija Lūse, Komunikācijas departamenta vadītāja,
Latvijas Kultūras akadēmija,
Tel. +371 67114807, +371 29107218
www.lka.edu.lv
www.instagram.com/LKAkademija
www.facebook.com/LKAkademija