Kultūrizglītība Muzeji
Latvijas kultūras kanona vizuālais materiāls

Latvijas Nacionālais rakstniecības un mūzikas muzejs (LNRMM) sadarbībā ar Latvijas Kultūras akadēmiju (LKA) veido sociālo mediju kampaņu, kas veltīta Latvijas Kultūras kanonam un tā vērtību izzināšanai. Kampaņa iecerēta LKA organizētā Kultūras kanona konkursa “Latvijas Kultūras kanona vērtību stāsts: kā lasīt? kā stāstīt? kā rakstīt?” ietvaros, kas šajā gadā aicina  10.–12. klašu skolēnus meklēt piemērotāko veidu, kā radīt saturiski un vizuāli mūsdienīgu stāstījumu par kultūras kanona vērtībām grāmatas formātā. Kampaņa norisināsies LKA sociālo mediju kontos Facebook un Instagram platformās mēneša garumā. 

LNRMM savā vairāk nekā miljons vienību plašajā krājumā glabā priekšmetus, kas saistīti ar kultūras kanona vērtībām, turklāt ne tikai literatūras un mūzikas, bet arī citās kategorijās sastopamajām. Savukārt LKA pētniecībā šīm unikālajām kultūras un mākslas parādībām joprojām piešķir pastiprinātu nozīmi. Sadarbības rezultātā iecerēts apvienot zināšanas, lai iepazīstinātu plašāku sabiedrību, sevišķi jauniešus, ar kultūras kanona vērtībām, kas sastopamas LNRMM krājumā.

Vienā no video sērijām “Latvijas Kultūras kanona vērtību stāsts: kā lasīt? kā stāstīt? kā rakstīt?” tādas muzeja radošās personības kā Jēkabs Nīmanis, Gusts Ābele, Laura Vinogradova un citi stāstīs par to, kā Latvijas kultūras kanona vērtības arī šodien spēj iedvesmot radīt jaunus darbus, gan literārus, gan muzikālus un ne vienmēr tām ir jābūt tieši ar šīm nozarēm saistītām vērtībām. Savukārt otrajā kampaņas sērijā “Nezināmais par zināmo kultūras kanona vērtībās” LNRMM pētnieki sniegs ieskatu dažādos interesantos kultūras kanona faktos, kas līdz šim slēpušies dziļi muzeja krājumā.

Kampaņai animāciju sagatavoja Rīgas Mākslas un mediju tehnikuma 4.kursa studente Beāte Rumpāne. Kampaņas producente – LNRMM Mārstaļu 6 ekspozīcijas vadītāja Elīna Drulle.

2024./2025. mācību gadā Latvijas Kultūras akadēmija jau trīspadsmito gadu rīko Kultūras kanona konkursu Latvijas vispārizglītojošo skolu 10.–12. klašu un profesionālās izglītības skolu vecāko kursu skolēniem. Tas organizēts, lai nodrošinātu skolu jaunatnes līdzdalību kultūras mantojuma popularizēšanā un komunikācijā, radītu priekšnoteikumus Latvijas kultūras mantojuma integrācijai skolēnu ikdienas dzīves praksēs, izmantojot arī digitālās vides iespējas, attīstītu skolēnos apziņu par kultūras un dabas mantojumu kā kopīgu resursu, radošu spēju un inovāciju avotu.  Lai pieteiktos konkursam, līdz 15. novembrim ir jānokomplektē komanda trīs skolēnu un viena skolotāja sastāvā un jāaizpilda tiešsaistes pieteikuma forma.

Vairāk par konkursu

 

Plašāka informācija:
Aija Lūse
Mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītāja
Latvijas Kultūras akadēmija
+371 29107218
aija.luse@lka.edu.lv

www.lka.edu.lv 
instagram.com/lkakademija 
facebook.com/LKAkademija