Piektdien, 31. augustā, viesnīcas Radisson Blu telpās tika pasniegti radošā izcilības festivāla “Adwards 2018” apbalvojumi, kurus piešķīra starptautiska žūrija desmit cilvēku sastāvā. Platformas “Latvian Literature” veidotā literatūras eksporta kampaņa “#iamintrovert” festivālā ieguva pirmās pakāpes zelta ordeni divās kategorijās – integrētā kampaņa un zīmola stāsts – , kā arī saņēma žūrijas speciālbalvu, kas šoreiz tika pasniegta galvenās jeb Grand Prix balvas vietā.
Kampaņa “#iamintrovert” tika aizsākta 2017. gada sākumā ar mērķi popularizēt Latvijas dalību Londonas grāmatu tirgū. Jau vēstīts, ka šī gada aprīlī Latvija kopā ar pārējām Baltijas valstīm bija Londonas grāmatu tirgus galvenie viesi, kas mūsu literatūrai pavēra vēl nebijušas iespējas angliski runājošajās zemēs. Kampaņas ietvaros tika radīta introvertu garderobe Latvijas stendā Londonā, komiksu sērija par introvertajiem rakstniekiem, kas apkopota arī grāmatā “Life of I.”, alus #iamintrovert, akcija “Introvertās pusdienas” Rīgas kafejnīcas, kā arī īpaša dizaina krekli u.c produkti. Kampaņa tika pamanīta un novērtēta Lielbritānijā, izpelnoties ne tikai sajūsmu sociālajos tīklos, bet arī tādos britu medijos kā BBC.
“Ideja veidot atpazīstamības kampaņu Latvijas literatūrai Londonas grāmatu tirgū nāca līdz ar nepieciešamību pēc stratēģiski pārdomāta Latvijas literatūras starptautiskā zīmola izveides. Mēs gribējām, lai ārvalstīs, izdzirdot Latvijas vārdu, to uzreiz asociē ar mūsu augstvērtīgo literatūru. Bija nepieciešams uzmanību piesaistošs “iesaiņojums” mūsu autoriem un viņu darbiem. Uzdrīkstēšanās un ieguldītais darbs turpina atmaksāties,” stāsta platformas “Latvian Literature” vadītāja Inga Bodnarjuka-Mrazauskas.
Kampaņas idejas autore un radošā direktore ir Una Rozenbauma, kas par veiksmes stāstu sauc defekta pārvēršanu efektā: "Visu, ko mums varētu pārmest, mēs esam pārvērtuši par mūsu stipro pusi. Mēs lepojamies ar to, ko citi mēģinātu noslēpt, turklāt darām to britiem ļoti saprotamā veidā – caur pašironiju.” Rozenbauma par veiksmi atzīst arī sadarbību ar Starptautisko rakstnieku un tulkotāju māju un platformu “Latvian Literature”, kas nenobijās no šķietami drosmīgā risinājuma: “Vēl viena veiksme bija arī talantīga komanda, kurā katrs pievienoja savu introverta rakursu, padarot introvertā rakstnieka konceptu dziļāku un aizraujošāku. Kampaņas kultūras projektiem ir vissarežģītākās un reizē interesantākās, jo ir iesaistītas daudzas personības ar savu viedokli un vīziju. Šajā gadījumā mums izdevās, jo visi vilka “segu” uz vienu, nevis katrs savu pusi.”
Šogad norisinājās 13. Latvian Art Directors Club (LADC) organizētais radošās izcilības festivāls “Adwards”. Šo gadu laikā festivālam pieteikti vairāk nekā 2300 darbu, ko vērtējuši vairāk nekā 110 žūrijas pārstāvji no visas pasaules.
Papildu informācija:
Anete Konste
Tālr. 26123819
E-pasts: info@latvianliterature.lv
Platforma “Latvian Literature” ir veidota ar mērķi veicināt Latvijas literatūras un grāmatniecības atpazīstamību un eksportu ārvalstīs, nodrošināt starptautisku sadarbību ar izdevējiem, aģentiem, tulkotājiem un organizācijām, kā arī piedāvāt visa veida informāciju par Latvijas autoriem, grāmatām un jaunumiem nozarē.