Mediju politika
Informēs par Latvijas iedzīvotāju medijpratību

Otrdien, 18.jūlijā, Kultūras ministrijā (KM) tiks prezentēti pētījuma par Latvijas iedzīvotāju medijpratību rezultāti. Šā gada jūnijā pētījumā fiksētas Latvijas iedzīvotāju zināšanas, prasmes un pārliecība saskarē ar mediju saturu un citu informāciju.

Mediju pasākums 18.jūlijā notiks KM (Kr.Valdemāra iela 11A, Rīga) Lielajā zālē, tā sākums plkst. 13:00.

Tirgus un sociālo pētījumu aģentūras „Latvijas Fakti” vecākā projektu vadītāja Oksana Kurcalte pasākumā prezentēs Latvijas iedzīvotāju medijpratības pētījuma rezultātus. KM Mediju politikas nodaļas eksperte Klinta Ločmele, vērtējot izpētes rezultātus, informēs par veicamajiem un plānotajiem pasākumiem Latvijas iedzīvotāju medijpratības sekmēšanai.

Medijpratība ir zināšanu un prasmju kopums, kas nepieciešams darbam ar informācijas avotiem – informācijas atrašanai un analīzei, informācijas sniedzēju funkciju izpratnei, informācijas satura kritiskam izvērtējumam, objektīvas informācijas atšķiršanai no tendenciozas, dažādos avotos pieejamo ziņu salīdzinājumam, lai veidotu savu pamatotu viedokli. Medijpratība ietver arī prasmi praktiski lietot medijus.*

KM ir mediju politikas veidotāja Latvijā. KM Mediju politikas nodaļa tika izveidota 2015. gadā, un tās uzdevums ir mērķtiecīgas un koordinētas mediju politikas plānošana un īstenošana.

 

* - Latvijas mediju politikas pamatnostādnes 2016.–2020. gadam.

 

 

Informāciju sagatavoja:
Lita Kokale,
Kultūras ministrijas Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja
67330343, 26469946
Lita.Kokale@km.gov.lv