Režisores Ināras Kolmanes filmu “Mātes piens” pirmajās divās nedēļās visā Latvijā noskatījušies vairāk nekā 25 000 skatītāju. Jau otro nedēļu pēc kārtas filma ir skatītākā filma Latvijā no šobrīd pieejamā filmu klāsta. Šajā nedēļas nogalē filma uzsāks starptautisko ceļu, tā pirmo reizi starptautiski tiks izrādīta Eiropas Filmu tirgū/ European Film Market (EFM), kur šogad galvenā uzmanība tiks pievērsta Latvijai, Igaunijai un Lietuvai, kas apvienojušās programmā „Baltic Countries in Focus”. Eiropas Filmu tirgus notiek Berlīnes kinofestivāla ietvaros.
Filma “Mātes piens” ceļu pie skatītājiem uzsāka 1. februārī, pirmajā nedēļas nogalē filmu “Mātes piens” Latvijā noskatījās vairāk kā 10 000 skatītāji, pirmajās divās nedēļās filmu noskatījušies jau 25 000 tūkstoši skatītāji. Filmas pirmais starptautiskais seanss būs sestdien, 18. februārī, Eiropas Filmu tirgus ietvaros, kas notiks Berlīnes kinofestivāla laikā. Kopumā Eiropas Filmu tirgus laikā notiks trīs “ Mātes piens” seansi pasaules valstu filmu izplatītājiem, festivālu filmu programmu atlasītājiem un sastādītājiem.
Divu nedēļu laikā režisore Ināra Kolmane kopā ar radošo komandu ir satikusies ne ar vienu vien skatītāju visā Latvijā un dalās emocijās un iespaidos par pieredzēto un piedzīvoto: “Filmas skatītāji ir dažādi. Ir manas paaudzes un vecāki, kas atceras un identificējas ar filmas vēsturisko pamatu, ir jaunieši, kas ar interesi skatās uz bijušās padomju savienības sadzīvi un ikdienu. Taču vislielākais gandarījums man ir par to, ka skatītāji uztver galveno varoņu emocijas un attieksmi pret dzīvi. Jo filma ir par mātes un meitas attiecībām, par to, ko nozīmē būt mātei, ko nozīmē būt meitai, un par to, kā veidojas sieviešu likteņi. Tas ir stāsts arī par to, ko nozīmē būt mātei, nejūtot mātes instinktu, kad tai pat laikā meita kļūst kā māte savai mātei, kas grimst depresijā un bezcerībā.”
Filmas “Mātes piens” filmēšanas aizkadru video: