Kultūras ministrijas (KM) izsludinātā atklātā konkursa rezultātā valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību (VSIA) “Latvijas Nacionālā opera un balets” (LNOB) valdes priekšsēdētāja amatā apstiprināts līdzšinējais LNOB valdes loceklis Sandis Voldiņš. Uz pārējo divu LNOB valdes locekļu amatiem tiks sludināts atkārtots konkurss.
S. Voldiņš LNOB valdes priekšsēdētāja amatu uzsāks pildīt š.g. 4. novembrī, kad beigsies līdzšinējā valdes priekšsēdētāja Egila Siliņa pilnvaru laiks amatā.
“Esmu izvērtējusi Nominācijas komisijas ziņojumu un tam pievienotos pielikumus. Novērtēju valdes priekšsēdētāja amatam virzītā kandidāta plašo pieredzi kultūras un valsts pārvaldes jomā un uzskatu, ka viņa redzējums par LNOB attīstību tuvāko gadu laikā nesīs vērā ņemamus rezultātus. Vienlaikus, iepazīstoties ar pieejamo informāciju secināms, ka konkursa prasības un pretendentiem noteiktās kompetences valdes locekļu amatiem finanšu un administratīvajā jomā daļēji pārklājas. Ņemot vērā Valsts kontroles revīzijas par Kultūras ministrijas kapitālsabiedrību pārraudzību ieteikumus, kā arī to, ka mans kā ministres uzdevums ir rūpēties par atbildīgu valsts līdzekļu izlietojumu, nevaru apstiprināt konkursa rezultātus uz abiem pārējiem valdes locekļu amatiem,” uzsver kultūras ministre Agnese Lāce.
Viņa arī uzdevusi KM valsts sekretārei Dacei Vilsonei precizēt divu valdes locekļu amata prasības un nepieciešamās kompetences. Pēc tam atkārtoti tiks sludināts konkurss uz diviem LNOB valdes locekļu amatiem. Šajā konkursā atkārtoti aicināti pieteikties arī iepriekš izsludinātajā konkursā startējušie pretendenti.
LNOB valdes uzdevums ir izstrādāt un īstenot institūcijas darbības un attīstības stratēģiju 5 gadiem, vadīt un organizēt kapitālsabiedrības nepārtrauktu darbību: īstenot māksliniecisko un kultūrizglītojošo darbību, nodrošināt līdzsvarotu operas un baleta žanra attīstību, kā arī plānot perspektīvo un sezonas repertuāru, plānot finanšu un saimniecisko darbību atbilstoši VSIA budžetam, organizēt LNOB darbībai nepieciešamo tehnisko un tehnoloģisko nodrošinājumu, kā arī apsaimniekot tās īpašumā, valdījumā un lietošanā esošo mantu. Tāpat valdes uzdevums ir organizēt LNOB administratīvo darbību, t.sk. cilvēkresursu un dokumentu pārvaldīšanu, statistisko datu apkopošanu un analīzi, nodrošināt, lai LNOB piešķirtie valsts budžeta u.c. finanšu līdzekļi tiktu izlietoti atbilstoši stratēģijā formulētajiem mērķiem un manta izmantota likumīgi, ekonomiski un mērķtiecīgi.*
LNOB valdes loceklim mākslinieciskajos jautājumos, vienlaikus arī valdes priekšsēdētājam, noteiktās atbildības jomas ir: kultūras vadība un mākslinieciskā plānošana, mākslinieciskās un kultūrizglītojošās darbības īstenošana, līdzsvarotas operas un baleta žanra attīstības nodrošināšana, kā arī perspektīvo un sezonas repertuāru plānošana. Latvijas Nacionālās operas un baleta likums detalizēti nenosaka divu valdes locekļu individuālās kompetences, savukārt konkursā izvirzītās prasības un kompetences daļēji pārklājās pretendentiem uz divu valdes locekļu – finanšu un administratīvajā jomā – amatiem. Ievērojot minēto, kultūras ministre ir uzdevusi pirms atkārtota konkursa izsludināšanas pārskatīt un detalizētāk noteikt katra valdes locekļa kompetences kontekstā ar Latvijas Nacionālās operas un baleta likumā noteiktajām valdes kompetencēm un LNOB organizatorisko struktūru.
Atbilstoši likumdošanā noteiktajam** LNOB valdes locekļu atalgojums kalendārajā mēnesī (bruto) ir no 7 047,00 līdz 7 830,00 eiro.
*- Latvijas Nacionālās operas un baleta likuma 7.1 pants, Nacionālās operas un baleta statūti u.c. normatīvie akti.
** - Ministru kabineta 2020. gada 4. februāra noteikumos Nr.63 „Noteikumi par publiskas personas kapitālsabiedrību un publiski privāto kapitālsabiedrību valdes un padomes locekļu skaitu, kā arī valdes un padomes locekļu mēneša atlīdzības maksimālo apmēru” paredzētais.