Eventex konkursā, kurā tiek apbalvoti izcilākie pasākumi un pieredzes mārketinga projekti pasaulē triumfējusi Ineses Lukaševskas vadītā aģentūra Luka iegūstot 3 Grand Prix godalgas, vienu zeltu un vienu sudrabu. Tādējādi pārrakstot Latvijas sasniegumu vēsturi un kopā ar Francijas un Austrijas aģentūrām kļūstot par pērnā gada atzītāko aģentūru pasaulē.
Šogad konkursam tika pieteikts rekord liels projektu skaits - 1207 pasākumi no 62 valstīm. Savus darbus bija iesnieguši pasaules vadošie zīmoli, kā Lufthansa, L’Oreal, AUDI, Netflix, UEFA, Disney un daudzi citi, tai skaitā valstu tūrisma un attīstības institūcijas. Aģentūra Luka konkursā triumfēja ar senioriem veltīto sociālo projektu, izstādi “Vecums? Nē! Tikai skaitlis”, konkursā iegūstot zeltu kā labākais kultūras pasākums un vēl trīs konkursa grand prix kā labākais sociālais, pārmaiņu veicinošais un mazbudžeta projekts.
“Iekļūt šāda konkursa finālā jau ir milzu sasniegums, jo konkurenti ir izcili. To vienas dienas budžeti ir miljonos mērāmi. Taču uzvarēt šādā konkursā ar nulles budžeta projektu turklāt iegūstot vairākas augstākās godalgas ir prātam neaptverami. Tieši tāpat, kā žūrijas atsauksmes, kas jau šobrīd postulē, ka šāds projekts ir nepieciešams visai rietumu pasaulei, ne tikai vienai Latvijai”, skaidro izstādes idejas autore Inese Lukaševska.
Izstāde “Vecums? Nē! Tikai skaitlis” tika veidots kopā ar vides reklāmas kompāniju Clear Channel. Projekta ietvaros 12 seniori vecumā 60+ iejutās līdz šim sev neierastā tēlā, vairāk kā modes ikonas, nevis cilvēki dzīves norietā. Sociālās kampaņas mērķis bija, izmantojot neierastu formu, mainīt sabiedrības izpratni par vecumu, likt saprast, ka novecošana ir neatņemama mūsu dzīves daļa, tā nav ne slimība, ne arī kāds pēkšņi radies defekts. Tas ir tikai skaitlis, kas liecina par dzīves posmu, kurā gūta pieredze, atziņas un lielāki vai mazāki panākumi, kuri diemžēl netiek saskatīti dēļ ārējā veidola.
“Sabiedrībā valda jaunības kults, kurš nereti atspoguļojas arī reklāmas industrijā. Tāpēc mums ir milzīgs prieks, ka ar šīs izstādes ekspozīciju varējām ne tikai dažādot pilsētvidi, bet arī kopējo skatījumu uz “eidžismu”, liekot aizdomāties par nepieciešamību mainīt skatījumu pret vecākiem cilvēkiem un to, kā varam iekļaut tos sociālajā un darba vidē”, komentē “Clear Channel Latvia” izpilddirektors Jānis Puravs.
Visi konkursa darbi tika vērtēti pēc radošuma un integrētajām inovācijām, projekta realizāciju, spēju risināt krīzes situācijas, pielietotajiem instrumentiem un sasniegtajiem rezultātiem. Konkursa žūrijas pārstāvji uzsver, ka augstais novērtējums demonstrē organizatoru spēju izaicināt sabiedrības priekšstatus par novecošanu un ar radošu pieeju risināt vecuma diskriminācijas problēmu.
“Kampaņas panākumi, ko mēra pēc tās sasniedzamības un ietekmes uz auditoriju, demonstrēja mākslas pārveidojošo spēku sociālās iekļaušanas un empātijas veicināšanā. Projekts parāda, kā radošums un līdzjūtība var veicināt nozīmīgas sociālās pārmaiņas, atstājot ilgstošu iedvesmas mantojumu nākamām paaudzēm” skaidro viena no žūrijas loceklēm Žanete Berus.
Konkursā atzinību guva arī aģentūras Luka rīkotais korporatīvais pasākums “Ēdenes dārzs”, kurš jau pērnā gada nogalē tika atzīts par labāko Romā notikušajā konkursā.
Projekta “Vecums? Nē! Tikai skaitlis” veidoja fotogrāfi Alvils Bijons, Jānis Vīksna, stilistes Dace Vaivara, Una Bernatoviča un daudzi citi.
Papildus informācija:
Inese Lukaševska
E-pasts: inese@luka.lv
Telefons: +371 29536344