Ceturtdien, 17. decembrī, Kultūras ministrija (KM) un tirgus un sociālo pētījumu aģentūra “Latvijas Fakti” virtuālā Zoom mediju pasākumā prezentēs pētījuma par Latvijas iedzīvotāju medijpratību rezultātus. Pētījumā fiksētas Latvijas iedzīvotāju zināšanas, prasmes un pārliecība saskarē ar mediju saturu, spēja to kritiski izvērtēt, atšķirot patiesu informāciju no viltus ziņām u.c. informācija, kā arī šo datu salīdzinājums ar 2017. gadā veikta pētījuma rezultātiem.
Tirgus un sociālo pētījumu aģentūras „Latvijas Fakti” direktors, sociologs Aigars Freimanis pasākumā prezentēs Latvijas iedzīvotāju medijpratības pētījuma rezultātus. KM valsts sekretāres vietniece starptautisko lietu, sabiedrības integrācijas un mediju politikas jautājumos Selga Laizāne, vērtējot izpētes rezultātus, informēs par jau veiktajiem un 2021. gadā plānotajiem pasākumiem Latvijas iedzīvotāju medijpratības sekmēšanai.
Medijpratība ir zināšanu un prasmju kopums, kas nepieciešams darbam ar informācijas avotiem – informācijas atrašanai un analīzei, informācijas sniedzēju funkciju izpratnei, informācijas satura kritiskam izvērtējumam, objektīvas informācijas atšķiršanai no tendenciozas, dažādos avotos pieejamo ziņu salīdzinājumam, lai veidotu savu, pamatotu viedokli. Medijpratība ietver arī prasmi praktiski lietot medijus.*
KM ir mediju politikas veidotāja Latvijā. KM Mediju politikas nodaļa tika izveidota 2015. gadā, un tās uzdevums ir mērķtiecīgas un koordinētas mediju politikas plānošana un īstenošana.
* - Latvijas mediju politikas pamatnostādnes 2016.–2020. gadam.
Papildu informācijai:
Lita Kokale,
Kultūras ministrijas Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja
67330343, 26469946
Lita.Kokale@km.gov.lv