No 31. oktobra līdz 2. novembrim Kino Bize uzņēma 23 dalībniekus no 13 Baltijas valstu kinoteātriem, organizējot "Baltic Cinema Data Training" mācības, kas ir daļa no Europa Cinemas Boot Camps iniciatīvas. Pasākums pulcēja kinoteātru profesionāļus, lai izzinātu praktiskus rīkus auditorijas izpētei, datu analīzei un stratēģijām, kā uzlabot skatītāju iesaisti.
Darbnīcās un diskusijās dalībnieki apsprieda, kā efektīvi izmantot datus auditorijas paplašināšanai un ciešākas saiknes veidošanai ar mērķgrupām. Šīs trīs dienas bija iedvesmojošas, pilnas aktīvām diskusijām un radošām idejām, kas veicināja arī turpmāku kinoteātru sadarbību Baltijas valstīs.
Pasākuma sākumā tika prezentēti divi dažādi pētījumi par kinoteātru apmeklētāju paradumiem Latvijā un Igaunijā. Līga Vinogradova dalījās ar Latvijas auditorijas kvantitatīvo izpēti, uzsverot, ka šādi dati ir kritiski sarunās ar kultūrpolitikas veidotājiem. Savukārt Andress Kauts (Andres Kauts) no Tartu Elektriteater prezentēja kvalitatīvo pētījumu, kurā tika izveidotas astoņas “personas”, attēlojot dažādus apmeklētāju tipus.
Šis antropoloģiskais pētījums ļauj kinoteātriem labāk saprast, kā dažādas auditorijas grupas izvēlas filmas un kā kinoteātra vide ietekmē viņu pieredzi. Mārketinga speciālists Juliens Startjess (Julien Staartjes) no Amsterdamas Filmhallen iepazīstināja ar praktiskiem datu analīzes rīkiem. Viņš uzsvēra, ka visi pieejamie auditorijas dati ir noderīgi un var tikt pārvērsti
konkrētās darbībās, lai stiprinātu saikni ar skatītājiem. Darbnīcās tika apspriesti arī citi ikdienas darba aspekti, piemēram, mājaslapu un sociālo tīklu pieejamība, informācijas kanālu regulāra analīze, pasākumu dažādošana, sadarbība ar skolām un skolotājiem, kā arī auditoriju grupu noteikšana. Dienas beigās dalībnieki strādāja pie datu izmantošanas stratēģijām, lai identificētu konkrētas mērķa grupas.
Noslēgumā tika apskatīta ilgtspējīga un konsekventa datu izmantošana auditorijas attīstības veicināšanai. Džesika Grundemare (Jessica Grundemar) no Zviedrijas Fyrisbiografen prezentācijā izcēla nepieciešamību regulāri ievākt un analizēt pieejamos datus, lai laika gaitā veidotos pārskatāms priekšstats par auditoriju un tās vajadzībām, kā arī skaidrāk būtu redzami attīstības virzieni un mērķgrupas, uz kurām koncentrēties. Džesika akcentēja, ka efektīva darba pamatā ir regulāra konsultēšanās par mērķiem un soļiem to sasniegšanai, kā arī
komandas iesaistīšana procesā, saglabājot azarta un radošuma elementu.
Šie pētījumi kļuva par pamatu diskusijām, kā kinoteātri varētu praktiski izmantot datus, lai paplašinātu auditoriju un veidotu spēcīgākas saites ar skatītājiem. Pasākumu atbalstīja Europa Cinemas Boot Camps & Creative Europe/Media Sub-Programme.
KINO BIZE
Elizabetes 37-2, Rīga
E.: janeta.henzele@kinobize.lv